25درصد تخفیف ویژه برای ثبت‌نام در 65مین دوره جامع طلایی آموزش سخنوری و فن‌بیان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
متاسفانه دیر اقدام کردی و تمام شد !!
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهارت ارتباط موثر با دیگران

فهرست مطالب صفحه

روش هایی برای همراه کردن دیگران با خود

 

1.بهترین راه موفق شدن درصحبت با دیگران پرهیز ازبحث کردن است.

اگر شما با شخصی بحث کنید هم شما و هم طرف مقابل شما فقط می خواهید از عقاید خود درباره ی این موضوع دفاع کنید.به این صورت شما در بحث پیروز نمی شوید !

حتی اگر پیروز شوید در واقع ، این پیروزی محسوب نمی شود؛ چون طرف مقابل شما احساس می کند که به عقاید او توهین شده است و احساس ناراحتی می کند.در این صورت خود شما هم احساس خوبی نخواهید داشت.

بهترین روش پیروز شدن در یک گفتگو، پرهیز از بحث و مجادله است.در واقع به قول معروف « با پنبه سر ببرید !! » یعنی اینکه:

وقتی می خواهید صحبتی موفق با افرادی که با آن ها در ارتباط هستید، داشته باشید اول باید خوب به حرف های آن ها گوش کنید و بعد از آن ها حُسن جویی کنید؛ یعنی اینکه از جملاتی مثل « حق با شماست » « نظر شما قابل احترام است » و ….استفاده کنید بعد از آنکه حس خوبی به طرف مقابلتان انتقال دادید بگوئید که: حالا به نظر شما این راه درست تر نیست؟

مطمئن باشید با این روش طرف مقابلتان با شما همراه می شود و از نظر شما استقبال می کند.اینگونه نه تنها شما پیروز شده اید بلکه به طرف مقابلتان هم احساس خوبی منتقل کرده اید و خودتان هم احساس خوبی خواهید داشت.

اگر می خواهید برای خود دشمن تراشی کنید بهترین راه این است که از جمله ی « تو هیچی نمیدونی و حق با من است »استفاده کنید.

اما اگر دنبال روابط دوستانه و صمیمی هستید، از جمله ی: من معمولا در اشتباه هستم و دوست دارم وقتی اشتباه می کنم راه درست رو نشونم بدهند.» استفاده کنید. این جمله معجزه می کند و باعث می شود طرف مقابل با شما همراه شود.این اعتراف شما باعث می شود شخص مقابلتان منطقی شود و به این فکر کند که شاید او هم در اشتباه است. با همین جمله ی کوتاه بحث به پایان می رسد و هر دو طرف احساس خوبی خواهند داشت.

همه ی ما انسان ها در قبول بعضی از اعتقادات سخت گیر هستیم ولی اگر کسی با همان اعتقادات مخالفت کند به طرز عجیبی به آن ها علاقه مند می شویم.در واقع ما غرورمان برایمان مهم است و دوست نداریم که هیچ کسی برخلاف نظر ما نظری بدهد.اما این کاملا اشتباه است.

هیچ گاه با طرف مقابل خود مخالفت نکنید و به او نگویید که در اشتباه است و او را هم به مخالفت تشویق نکنید.کمی با سیاست باشید.

2.پس اگر دوست دارید مردم طبق میل شما رفتار کنند: هیچ گاه به آن ها نگویید که در اشتباه هستند و به نظراتشان احترام بگذارید.

3.اگر دچار اشتباهی شدید به اشتباه خود اعتراف کنید.خودتان تمام افکار و خصوصیات منفی که شخص مقابلتان از شما در سر دارد قبل از اینکه او به زبان بیاورد خود به زبان بیاورید.با این روش او کاملا خنثی می شود و باعث می شود که از شما گذشت کند.

4.دوستی و محبت بسیار قوی تر از زور و اجبار است.این را فراموش نکنید که یک قطره عسل بسیار بیشتر مگس به خود جذب می کند نسبت به یک کیلو زهر.پس با مردم با ملایمت و نرمی صحبت را آغاز کنید.

در آغاز صحبت با مردم از مسائل مورد اختلاف با آنها صحبت نکنید بلکه از جایی شروع کنید که مورد قبول آنهاست و تلاش کنید طوری صحبت کنید که طرف مقابلتان از همان اول پاسخ« بله» بدهد و نتواند به شما نه بگوید.

اگر کسی در جواب صحبت های شما نه بگوید سخت ترین راه را درپیش دارید تا جواب نه او را به بله تبدیل کنید.در بعضی مواقع غیر ممکن هست ؛ وقتی کسی حرفی بزند از حرف خود برنمی گردد چون احساس می کند غرورش جریحه دار می شود.شاید بعدا بفهمد که جواب نه او به ضررش بوده است ولی این بهتر از خدشه دار شدن غرورش است.

یکبار که هر فردی حرفی بزند تا آخر مسیر می خواهد روی حرفش بماند.پس چه بهتر است کاری کنیم که آن فرد در جهت مثبت قدم بردارد.

برای اینکه از طرف مقابل جواب بله بگیریم می توانیم از دید او به مسائل نگاه کنیم در این صورت صد در صد موفق می شویم.

از همان ابتدای صحبت طوری رفتار کنید و حرف بزنید که طرف مقابل بلافاصله به شما جواب مثبت بدهد.

اکثر انسان ها هنگام صحبت با دیگران معمولا خودشان صحبت را شروع می کنند و اجازه نمی دهند که شخص مقابلشان صحبت کند.اجازه بدهید طرف مقابلتان هم صحبت کند و درباره ی مسائلش حرف بزند چون که او خودش بهتر از شما از مسائلش آگاه است.سعی کنید که چند سوال از او بپرسید تا درباره ی مسائلش اطلاعاتی به دست آورید و بهتر بتوانید کمکش کنید.اکثر فروشنده هایی که مشتری های خودشان را ازدست می دهند به این دلیل است که: می خواهند فقط جنس خود را بفروشند و برایشان مهم نیست که مشتری به آن وسیله نیاز دارد یا نه.  مشتری دوست دارد که وقتی چیزی را می خواهد بخرد نسبت به آن احساس نیاز داشته باشد.

هنگامی که با فردی صحبت می کنید اگر با او اختلاف نظر داشتید هرگز صحبت او را قطع نکنید! زیرا این کار خیلی بد است.

وقتی کسی ایده ای در سر دارد فقط به دو گوش شنوا نیاز دارد که حرف های او را بشنود و او را تائید کند.پس افراد را تشویق کنید که هر آن چه در ذهن خود دارند به زبان بیاورند.

چند نکته ی مهم را هرگز فراموش نکنید:

1.وقتی می خواهید از کسی انتقاد کنید و او از شما بیزار نشود با دو روش شروع کنید:

روش اول: در ابتدا از طرف مقابل تعریف کنید و این تعریف را صادقانه انجام دهید و حس مهم بودن را به او انتقال دهید سپس انتقاد کنید.

روش دوم: اول به اشتباهات خود اعتراف کنید و بعد اشتباه دیگران را هم غیر مستقیم به آن ها بگویید.وقتی کسی صادقانه به اشتباهات خود اعتراف کند گوش دادن به انتقاد برای بقیه راحت تر می شود.

2.وقتی می خواهید کسی کاری برای شما انجام دهد به او دستور ندهید.اجازه دهید مردم کارهایشان را به هر روشی که خود بهتر می دانند انجام دهند، این باعث می شود که از اشتباهشان درس بگیرند.وقتی درخواستی از کسی دارید درخواست خود را به صورت سوال بیان کنید.

3.همیشه در صحبت های خود کاری کنید تا آبروی طرف مقابل حفظ شود.

4.همیشه کوچک ترین پیشرفت اطرافیانتان را تشویق کنید.وقتی می خواهید کسی در یک زمینه ای پیشرفت کند،طوری رفتار کنید که انگار آن صفت در آن شخص وجود دارد.

5.وقتی کسی یک عیبی دارد و می خواهد آن را ازبین ببرد، طوری رفتار کنید که اصلاح عیب آن آسان است. در واقع وقتی می خواهید کسی کاری را برایتان انجام دهد طوری رفتار کنید که آن کار برای او آسان است.

 

کلام آخر:

برای اینکه ارتباطی موثر و پایدار با دیگران داشته باشید، مهم ترین کار این است که در صحبت های خود همیشه به طرف مقابلتان احترام بگذارید و کاری کنید تا از ارتباط با شما راضی باشد و به راحتی هر خواسته ای که دارید برایتان انجام دهد.

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران

4 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

دیدگاهتان را بنویسید

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
فن بیان رایگان

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
small_c_popup.png

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام فرم را تکمیل کنید