50 تا 70 در صد تخفیف ویژه دوره ها

ساعت
دقیقه
ثانیه
تمدید تخفیف
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیریت افکار مثبت و منفی در بهبود زندگی

فهرست مطالب صفحه

 

مدیریت-افکار-مثبت-و-منفی-در-بهبود-زندگی همان افکارو احساساتی  هستند که ما به خود جذب می کنیم و به دیگران هم انتقال می دهیم.درباره ی این موضوع یک نظریه وجود دارد به نام نظریه ی سطل و ملاقه.

این نظریه از این قرار است که: همه ی ما انسان ها دارای یک سطل نامرئی هستیم که وقتی پر باشد، در بهترین حالت ممکن قرار داریم و اگر اون سطل خالی باشد ما در بدترین حالت ممکن قرار می گیریم.هم چنین یک ملاقه ی نامرئی هم داریم که از اون برای پر و خالی کردن سطل دیگران استفاده می کنیم.

مدیریت-افکار-مثبت-و-منفی-در-بهبود-زندگی
مدیریت-افکار-مثبت-و-منفی-در-بهبود-زندگی

یک نکته ی مهم که درمدیریت افکار مثبت و منفی در بهبود زندگی باید به آن توجه کرد این است که:

هر گاه ما سطل دیگران را پر یا خالی کنیم همراه با سطل آن ها سطل خودمان هم پر و خالی می شود.این به این معناست که:اگر ما به شخصی احساسات و افکار مثبت را انتقال دهیم و از او تشکرو قدردانی کنیم سطل اون شخص پر می شود و اون شخص حال بسیار خوبی خواهد داشت و همراه با پر شدن سطل او سطل ما هم پر می شود.

برعکس؛اگر ما احساسات و افکار منفی را به دیگران انتقال دهیم و از آن ها انتقاد نابجا کنیم یا قدردانی به عمل نیاوریم، آن ها احساس خوبی نخواهند داشت و یا به اصطلاح سطل آن ها خالی خواهد شد و همراه با خالی شدن سطل آن ها سطل خود ما هم نیز خالی می شود.

برای مثال:

در مدارس والدین به جای اینکه فرزندان خود را برای « نمونه شدن » تشویق کنند آن ها را برای « همرنگ جماعت شدن » تشویق می کنند، یعنی به جای اینکه آن ها را به خاطر کسب نمره ی برتر تشویق کنند و از آن ها قددرانی کنند، فردیت آن ها را از بین می برند و سطل آن ها را خالی می کنند و همین باعث می شود که فرزندانشان دیگر نمرات خوبی کسب نکنند.

یا در کارخانه ها و شرکت ها اگر رئیس آن کارخانه یا شرکت از یکی از کارکنان خود انتقاد کند و یا از او قدردانی نکند سطل آن شخص خالی می شود و آن شخص پر ازانرژی منفی می شودواین احساسات و انرژی منفی خود رابه بقیه ی افراد ومشتریان انتقال می دهد و باعث می شود که مشتریان فراری شوند وبازدهی خوبی برای موسسه نداشته باشد.یک فرد منفی می تواند شخصی که با او حرف می زند را برای همیشه فراری دهد.

برای اینکه سطل کسی را پر کنید باید اول از سطل او کم کنید.هر گاه با کسی حرف می زنید بعد از آن با خود بگوئید آیا به سطل او اضافه کردم یا از سطل او کم کردم.اینگونه همیشه به مدیریت افکار مثبت و منفی در بهبود زندگی  توجه می کنید و سعی می کنید هیچ وقت افکار و احساسات منفی را به کار نبرید.

 

اکثر افرادی که از شغل خود استعفا می دهند به این دلیل است که از آن ها قدردانی نمی شود.پس مهم ترین وبهترین راه که می توان با استفاده از آن سطل دیگران را پر نگه داشت این است که از آن ها قدر دانی کنیم.

مطالعات نشان داده است افرادی که مورد تحسین و تشویق قرار می گیرند:تعهدشان نسبت به افرادی که با آن ها در ارتباط هستند افزایش پیدا می کند.رضایت مشتریان و افرادی که با آن ها صحبت می کنند غیر قابل باور می شود و احتمال اینکه از کار خود دست بکشند تقریبا به صفر می رسد.

 

برای مثال:

من در محل کارم هر موقع هر کاری که انجام می دهم چه کوچک چه بزرگ همیشه از طرف مدیرم مورد تحسین قرار می گیرم.مثلا وقتی نظافت انجام می دهم او به من می گوید: ممنونم که امروز کار نظافت را شما به عهده گرفتید.به این ترتیب هم مورد تحسین قرار می گیرم و هم سطل من پر می شود و همین باعث می شود که خودم هم با علاقه همه ی کارها را انجام دهم.

 

یک نکته ی مهمی وجود دارد که باید حتما به آن توجه کنید:

تحسین و تشویقی که برای هر فردی انجام می دهید باید حتما مخصوص همان شخص باشد و برای او معنا داشته باشد.

مدیریت-افکار-مثبت-و-منفی-در-بهبود-زندگی
مدیریت-افکار-مثبت-و-منفی-در-بهبود-زندگی

 

احساسات مثبت نیاز روزمره ی همه ی ماست.این احساسات سپری هستند برای جلوگیری از افسردگی و بیماری ها. اکثر افرادی که به بیماری دچار می شوند به این دلیل است که با افکار منفی آن بیماری را به خود جذب کرده اند.

دنیا بر اساس قانون جذب پایدار است.این به این معناست که:

هر آن چه که در زندگی ما اتفاق می افتد نتیجه ی افکاری است که به خود جذب کرده ایم.

برای مثال :

سال پیش من گوشی موبایلم خراب شد.تقریبا یک ماه گوشی نداشتم و نمیتونستم بخرم.چرا؟ چون مدام می گفتم من الان پول خرید گوشی ندارم.یا الان گوشی گرون شده نمی تونم بخرم.تا اینکه دوستم بهم گفت دلیلش اینه که مدام افکار منفی را با خود تکرار می کنی.امروز به خودت بگو من همین امشب گوشی می خرم.من هم همون روز از بس به این موضوع فکر کردم و در راه رسیدن به آن اقدام کردم همون شب تونستم با بهترین شرایط و بهترین قیمت گوشی موبایل تهیه کنم.

پس افکار و احساسات مثبت و منفی در همه ی مراحل زندگی ما هستند و بر آن ها تاثیر می گذارند و همچنین افکار مثبت به تنهایی برای رسیدن ما به چیزهایی که میخواهیم کافی نیستند.پس باید درجهت مدیریت افکار مثبت و منفی در جهت بهبود زندگی گام برداریم.

هم چنین تحقیقات نشان داده است که افکار مثبت طول عمر را افزایش می دهد و افکار منفی از طول عمر می کاهد.

 

نتایجی که افکار مثبت  در بهبود زندگی میگذارد بر این قرار است :

  • اثر احساساست منفی را خنثی می کنند.باعث تغییر آدم ها می شود.
  • بازدهی را چه در زندگی شخصی چه در محل کار و هر جای دیگه افزایش می دهد.
  • تفکرات ما را وسعت می دهند و باعث می شوند که راه های جدیدی را برای موفقیت پیدا کنیم.
  • احساسات مثبت از دچار شدن آدم ها به بیماری ها جلوگیری می کند.

 

در مقابل نتیجه ای که افکار منفی بر زندگی ما می گذارند به این ترتیب است:

  • هیچ گاه احساس خوبی نخواهیم داشت و همیشه حسرت می خوریم.
  • هیچ وقت به موفقیت نمی رسیم و همیشه به قول معروف در زندگی درجا می زنیم.
  • در زندگی شخصی و کاری خود همیشه در یک موقعیت باقی می مانیم و هیچ وقت احساس خوشبختی نداریم.
  • احساسات منفی خطر ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان را بسیار افزایش می دهد.

یک نکته ی مهم: اگر ما همیشه منفی فکر کنیم یا همیشه به اتفاقات بد و شکست هایی که در گذشته برایمان اتفاق افتاده است فکر کنیم چوناین قبیل اتفاقات منفی هستند باز هم همان اتفاقات و شکست ها به صورت دیگری یا به وسیله ی شخص دیگری در آینده برایمان اتفاق می افتند.

 

پس برای مدیریت افکار مثبت و منفی در بهبود زندگی همیشه مثبت فکر کنیم و این افکار و احساسات مثبت خود را به دیگران نیز انتقال دهیم و همیشه سطل آن ها را پر نگه داریم تا سطل خودمان هم همیشه پر باقی بماند و  به راحتی هم خودمان و هم دیگران پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنیم.

 

کلام آخر:

افکار مثبت و اقدام مثبت مانند دو بال هستند که در صورتی می توانیم با آن ها پرواز کنیم که از هر دو استفاده کنیم.اگر ما فقط مثبت فکر کنیم ولی در راه رسیدن به آن فکر مثبت قدم برنداریم پس هیچ گاه نمی توانیم پرواز کنیم.پس باید از هر دو بال در هر شرایطی استفاده کنیم تا پروازی موفق و شیرین داشته باشیم.

 

 

مدیریت-افکار-مثبت-و-منفی-در-بهبود-زندگی
مدیریت-افکار-مثبت-و-منفی-در-بهبود-زندگی

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
فن بیان رایگان

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
small_c_popup.png

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام فرم را تکمیل کنید