بیش تر از 2 میلیون عیدی ما برای دوره جامع فن بیان

ساعت
دقیقه
ثانیه
تمدید تخفیف
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فروشندگی وخدمات رسانی موفق

فهرست مطالب صفحه

فروشندگان برتر

یکی از ویژگی های فروشندگی وخدمات رسانی موفق این است که تفکر بلند مدت دارند یعنی ذهن خود را فقط روی کارشان تمرکز دارند و به اتفاقات دور و برشان بی توجه اند.فروشندگان موفق محصول و خدماتشان را به خوبی می شناسند و سعی در این دارند که محصول خود را به کسانی معرفی کنند تا تغییر به خصوصی در زندگی مشتریان خود ایجاد کنند.
یک فروش موفق چهار ستون دارد:

1-تخصص

اگر شما چند محصول با چند عنوان متفاوت دارید سعی کنید فقط در حوزه ی یک محصول یا تعداد محدودی از محصولات خود متخصصی عالی شوید.مشتریان بیشتر از فروشندگانی که از ویژگی ها و مزایای محصول یا خدمت خود ،به خوبی اطلاع دارند، خرید می کنند.بنابراین سعی کنید در حوزه ی یک یا چند محصول یا خدمات خاص، مشتریان خاص و یا منطقه ای خاص متخصص شوید.

2-تمایز

مشتریان معمولا محصولی را که بیشترین کارایی را به آن ها ارائه دهد یا مشکلاشان را به بهترین نحو حل کند از بین رقبای آن محصول یا خدمت انتخاب میکنند.فروشنده ی موفق باید مزایای خدمت یا محصول خود را مشخص کند و تمایز بین محصول خود و دیگر رقبا را تعیین کند تا مشتریانی را که بهتر برای این تمایز و مزایا ارزش قائلند را شناسایی کند.

3-بخش بندی

بخش بندی یعنی شناسایی اینکه کدام بخش های بازار یا مشتریان از ویژگی ها و تمایز محصول یا خدمت شما استفاده می کنند و بیشترین نفع را از آن می برند.فهرستی از ویژگی های مشتریان ایده ال خود تهیه کنید و ویژگی های روانشناختی آن ها مانند امید ها، ترس ها، آرزوها و اهداف.هر چی این ویژگی ها را بررسی کنید مشتریان ایده آل بیشتری را می توانید پیدا کنید و محصول یا خدمت خود را به آن ها بفروشید.

4-تمرکز

فقط بر روی فروش خدمات و محصولات خود به مشتریانی که از آن استفاده می کنند و هزینه ی آن را در کمترین زمان می پردازند تمرکز کنید تا بهتر و بیشتر بتوانید محصول خود را به فروش برسانید.

فروشندگی وخدمات رسانی موفق
فروشندگی وخدمات رسانی موفق

جذب حرفه ای مشتری

پیدا کردن افراد جدید برای خرید از محصول یا خدمات شما مهمترین بخش از یک فروش موفق می باشد.یافتن افرادی که به محصول شما نیاز دارند، از آن استفاده می کنند و هزینه ی آن را در کمترین زمان می پردازند کلید موفقیت می باشد.مشتریان محصول یا خدمات را نمی خرند بلکه مزایا و منافعی که از آن محصول به دست می آورند را خریداری می کنند.اگر محصول شما مزایای مختلفی دارد آن ها بنویسید و بهترین مزایا را مشخص کنید شاید هر کدام از این مزایا برای گروه های مختلفی از مشتریان کاربرد داشته باشد.مرحله ی بعدی جذب مشتری پیدا کردن مشتریانی است که محصول شما را می خواهد و فورا آن را خریداری میکند.برای این معرفی محصول یا خدمتتان چهار روش عالی وجود دارد:

فروشندگی وخدمات رسانی موفق
فروشندگی وخدمات رسانی موفق

کدام مشکل را حل می کند؟

مشتری ایده آل شما چه مشکلاتی دارد که محصول شما می تواند آن را حل کند؟شما باید دنبال مشتریانی باشید که مشکلی دارند و محصول شما آن مشکل را حل می کند و مشتریان حاضرند که مبلغ آن را به شما بپردازند.
مشکلات به سه دسته تقسیم می شوند:
دسته ی اول مشکلات واضح و شفاف هستند.مشتری مشکلی دارد و خودش هم از آن مشکل خبردار است.
دسته ی دوم مشکلات مبهم می باشند.مشتری مشکلی دارد ولی نمی داند مشکلش چیست بنابراین نمی تواند آن را حل کند.یکی از بزرگترین موفقیت ها در فروش مدرن و موفق این است که به مشتری نشان دهید که مشکلی دارد که از آن بی اطلاع است و روشی به صرفه برای حل مشکلش ارائه دهید.
دسته ی سوم مشتریانی هستند که فکر می کنند مشکلی دارند ولی در واقع هیچ مشکلی وجود ندارد.وقتی با مشتری احتمالی تماس می گیرید به دنبال کسی هستید که مشکلی دارد و شما می خواهید روشی را برای حل مشکلش ارائه دهید ولی می فهمید که مشتری هیچ مشکلی ندارد و به محصول شما نیازی ندارد و اوضاع آن مناسب است.

یافتن نیاز های کلیدی

باید به دنبال مشتریانی باشید که نیازهایی دارند که هنوز برطرف نشده است.نیازها همان مواردی هستند که موجب مشتاق شدن افراد برای خرید می شوند.بسیاری از افراد نیازهایی دارند که نمی دانندمحصول یا خدمتی هم هست که می تواند آن نیاز را برطرف می کند به همین دلیل است که پیشنهاد اولیه ی فروش را با جملاتی مانند : «علاقه ای ندارم» یا « فعلا قصد خرید ندارم » رد می کنند.

پیدا کردن اهداف مشتریان

بسیاری از افراد اهدافی دست نیافته دارند.این اهداف هر چیزی می تواند باشد مانند : کاهش وزن یا کسب استقلال مالی.
یکی از مهم ترین کار در یک فروش موفق این است که از افراد در مورد اهداف بلند مدتشان سوال کنید.هر چه افراد اهدافشان را بهتر بشناسند مشتریان بهتری خواهند بود و راحتتر خرید می کنند.البته این را هم در نظر داشته باشید این کار تا زمانی ادامه دارد که محصول شما در رسیدن به اهداف افراد به آن ها کمک کند.

افراد از چه مشکلی رنج می برند؟

باید به دنبال مشتریانی باشید که ناراحتی ، استرسی ، نگرانی دارند که شما با محصول یا خدمتتان می توانید آن را بهبود بخشید یا کاملا از بین ببرید.بیشتر اوقات طرح یک سوال ساده فرصت ای ویژه ای را برای فروش رقم می زند.از قدیم تا الان مشتریان همیشه و فقط یک چیز را خریده اند :بهبود!!!
مشتریان به دنبال این هستند که بعد از خرید محصول شما و تجربه ی آن چه بهبودی در زندگیشان ایجاد شده است مزایا و پیشرفت هایی که از محصول شما به دست می آید را شناسایی کنید و به مشتریان نشان دهید که بعد از خرید از شما به چه مزایا و پیشرفت هایی دست پیدا می کنند.

فروش به کسب و کارها

اگر محصول یا خدمتتان را به کسب و کارها می فروشید باید بدانید آن ها فقط دو هدف دارند که از شما خرید می کنند.یا می خواهند فروش و سود خود را افزایش دهند و یا می خواهند مخارج و هزینه هایشان را کاهش دهند،می خواهند در زمان و پولشان صرفه جویی کنند و فعالبت ها و فروششان را بهبود ببخشند.
خبر خوب اینکه با طرح چند سوال کلیدی و خوب گوش دادن مشتریان خودشان هر آنچه را که لازم است بدانید به شما می گویند و شما به راحتی می توانید محصول خود را به عنوان بهترین گزینه معرفی کنید.

روش صد تماس

یکی از بزرگترین چالش ها در جذب مشتری غلبه بر « عدم پذیرش از طرف مشتری » می باشد.
برای رفع این مسئله راه ساده وجود دارد و آن روش صد تماس می باشد.این روش اینگونه است که : فورا با صد مشتری احتمالی تماس بگیرید و تمرکز خود را بر تعداد مشتریانی که با آن ها تماس میگیرید بگذارید نه بر نتایج فروش.
زمانی که شما مایل به فروش هستید ولی بر آن تمرکز نمی کنید عملکرد شما بسیار بهتر و بیشتر می شود و در نتیجه فروشتان بالا می رود.در این صورت دیگر نگران این نیستید که با شخصی تماس بگیرید و به شما نه بگوید.به دنبال جذب مشتریان جدید می روید و به این فکر می کنید که هر تماس شما را به فروش موفق نزدیکتر میکند.

فروشندگی وخدمات رسانی موفق
فروشندگی وخدمات رسانی موفق
اشتراک گذاری
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
فن بیان رایگان

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
small_c_popup.png

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام فرم را تکمیل کنید