بیش تر از 2 میلیون عیدی ما برای دوره جامع فن بیان

ساعت
دقیقه
ثانیه
تمدید تخفیف
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت

اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت
فهرست مطالب صفحه

نحوه اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت

اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت از مجموعه نرم‌افزارهای آفیس شرکت مایکروسافت انجام می‌شود و با توجه به این موضوع پاورپوینت را نباید جهت اسلاید سازی با برنامه‌ها مثل ورد به‌اشتباه گرفت و در اسلایدها بخواهید فقط متن بنویسید با خط ریز و تودرتو،

پس نحوه‌ی اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت و مؤثر را در اینجا ذکر می‌کنیم تا با استفاده از اسلایدها سخنرانی کامل‌تری همراه با یادگیری بیشتر برای مخاطب را داشته باشید.

سادگی: نهایت پیچیدگی است. (لئوناردو داوینچی)

اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت
لئوناردو داوینچی

برای داشتن یک ارائه‌ی سخنرانی عالی و اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت باید به ساده بودن و طبیعی بودن توجه خاصی داشت و این امر باعث وضوح بیشتر و یادگیری بالا برای مخاطبین ما و حتی خود شما می‌شود.

شما برای ساختن اسلایدها و اجرای سخنرانی‌های موفق لازم است با نگرشی تازه، ارائه‌ها به‌صورت ابزارهایی متفاوت‌تر، ساده‌تر، تصویری‌تر، طبیعی‌تر و درنتیجه بسیار پرمعناتر موردتوجه قرار دهید.

مرگ سخنران:

شما در حال حاضر این نوشته را به‌عنوان یک سخنران حرفه‌ای دنبال می‌کنید و بارها متوجه شده‌اید که با اسلایدهای پر از متن و دارای خطوط ریز و شلوغ که معمولاً متن سخنرانی در آن جای گرفته است با کسل شدن مخاطب روبه‌رو می‌شوید و شده‌اید که در اینجا به‌اصطلاح مرگ سخنران با پاورپوینت نام‌گذاری می‌شود و با دانستن این موضوع برای ادامه برای ارائه‌ی خوب چه به‌صورت تازه‌وارد در این حرفه و یا حرفه‌ای بودن دیگر نباید شما سخنرانی خود را به این امر دچار کنید.

طرح خلاق:

ارائه‌های شما با اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت باید کارآمد و متفاوت و با شیوه‌های خلاقیت شما طراحی شود و جدید باشد و این امر شمارا نسبت به دیگر سخنرانان خاص‌تر می‌کند و مجذوبیت شمارا به بالا می‌برد و با ارائه‌ی محتوای خوب موفقیت خود را چند برابر افزایش می‌دهید.

طراحی اسلاید:

کار طراحی شما برای اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت در اولین اقدام بعد شناختن موضوع و دانستن هدف از اجرا آغاز می‌شود و حتی قبل از اینکه به سراغ لب تاپ یا رایانه شخصی خود بروید، کار طراحی شما برای سخنرانی آغاز می‌شود.

در طول مرحله آماده‌سازی شما لازم است کمی فکر کرده و روی کار و هدف خود متمرکز شوید و ذهن خود را از دیگر افکار آزاد ساخته تا بتوانید بر موضوع اصلی سخنرانی، اهداف آن، پیام‌های کلیدی و حتی مخاطبین خود تمرکز کنید.

فقط در این صورت است که می‌توانید با اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت ایده‌هایی را اجرا کنید که بعداً به‌صورت تصویری در ارائه شما پیاده‌سازی شود و مؤثر و تأثیرگذار بر ارائه‌ی بهتر باشد.

قالب داستان:

ذهن ما انسان‌ها برای گفتن و شنیدن داستان طراحی‌شده است

 و همگی به شنیدن داستان و گفتن آن علاقه‌ی شدیدی داریم که به دورهم جمع می‌شویم و از رویدادهایی را که گذرانده‌ایم را میگوییم و می‌شنویم و آن را در ذهن خود تصویرسازی می‌کنیم.

سخنران برای متفاوت بودن، داستان‌ها را باهدف بسیار خوبی به کار می‌برد:

اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت برای آموزش، به اشتراک گذاشتن اطلاعات، تبیین و روشن کردن موضوعات پیچیده و بدون تردید برای تأثیرگذاری بر روی دیگران.

اطلاعات پیچیده:

وقتی سخنران اطلاعات پیچیده را درک می‌کند و آن‌ها را می‌فهمد می‌تواند اطلاعات و الگوهای پنهان را با ابتکار عمل پیدا کند و برای ارائه مفاهیم پیچیده و عمیق را صورت جملات ساده و قابل‌درک تبدیل به لقمه‌ی آماده می‌کند و آن را برای درک بیشتر تمام سطح‌ها  با اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت در عموم تبدیل کرده و با استفاده از تمام ظرفیت ذهن، منطق، تحلیل، ترکیب و شهود در درک بیشتر موضوع است.

با توجه به معنی یافتن یک تصویر کلی و جامع از موضوع، قبل از روز ارائه و تصمیم‌گیری راجع به این است که در مورد موضوع شما کدام نکته‌ها واقعاً مهم هستند و کدام نیستند و باید رها شوند و استفاده نشود.

همدلی:

راز موفق یک سخنران در طراحی کردن ایجاد حس همدلی است که دراسلاید سازی خلاق با پاورپوینت میتوان نشان داد. به این منظور که در طراحی خود را جای مخاطبین قرار بدهید و این به نحوه‌ی اجرای سخنرانی کمک می‌کند که حتی بدون این‌که به‌صورت آگاهانه فکر کند، متوجه می‌شود چه زمانی مخاطب نکته‌ی موردنظرش را واقعاً درک کرده است و چه زمانی متوجه نشده است.

سخنران (هم دل) می‌تواند با توجه به این موضوع در اجرای خود متناسب با وضعیت مخاطبش اصلاحاتی را در حین ارائه انجام دهد.

خنده و شوخی:

سخنران خنده‌رو خلاق‌تر است و کارایی بیشتری را دارد

و برای یک اجرای خوب آموزشی و یا تخصصی، به‌جای خشک و بی‌روح بودن باید از شوخ‌طبعی استفاده کنید تا محتوای آموزشی شما به دل بنشیند و مخاطب از آموزش و یادگیری از شما لذت ببرد و باعث درک بیشتر محتوا برای مخاطب ایجاد می‌شود.

ایجاد تغییر مثبت:

جان اف. کندی (John Fitzgerald Kennedy) در این مورد می‌گوید:

تنها دلیلی که یک سخنرانی ارائه می‌شود، تغییر دنیاست.

احمد معین
آموزش سخنرانی فن بیان و مهارتهای ارتباطی با احمد معین

اجرای سخنرانی شما و نحوه‌ی طراحی در اسلاید سازی خلاق با پاورپوینت فرصتی است که بتوانید تغییر مثبت کوچکی در دنیای اطراف خود مثل اجتماع، محل کار، مدرسه و دانشگاه یا غیره انجام دهید؛ و ارائه خوب می‌تواند برای شما و مخاطبانتان احساس خوب و رضایت خیلی خوبی ایجاد کند و در پیشرفت حرفه‌ای شما بسیار کمک چشم‌گیری می‌کند.

بااین‌وجود شما در سخنرانی‌های خود کاملاً متفاوت باشید، از شیوه‌های سنتی دست بکشید، خلاقیت خود را همیشه در اجراهای خود نشان دهید، از سطح انتظارات فراتر روید، نشان دهید که به فکر مخاطبان هستید و این امر باید از درون شما به‌صورت واقعی خود را نشان دهد.

 اطلاعات کافی را جمع‌آوری کرده و نسبت به آنچه بیان می‌کنید کاملاً مسلط باشید و با حرکات خود نشان دهید که به خاطر آن‌ها حضور دارید و این امر بسیار برایتان ارزشمند است و این امر به وجود می‌آید که بر مخاطبین خود تأثیر بگذارید و تغییر مثبتی را در دنیای اطراف خود ایجاد کنید، حتی اگر این تغییر بسیار کوچک باشد.

 در یک ارتباط بسیار کوچک هم ممکن است مفاهیم عمیقی وجود داشته باشد و در آینده باعث اثرات و اتفاقات بزرگی شود.

به کمک اسلاید برای سخنران این امکان ایجاد می‌شود که تبادلات پرحجم را به‌صورت واضح و روشن‌بیان کند و برای آن تصویرسازی کند، ارتباط برقرار کند و کاری کنید که دیگران نقطه نظرات شمارا بپذیرند.

سخنران باید بتواند به مخاطب خود این موضوع را بفهماند که چرا در مورد موضوعی این‌قدر هیجان‌زده است و حس غمگین یا خوشحالی و یا هر احساس دیگری را دارد و اگر فقط سخنران می‌خواهد یک سری اطلاعات را با تصاویر به مخاطبش نشان دهد بهتر است به‌جای اجرا و کلی خرج و وقت گذاشتن یک گزارش را آماده کند و برای آن‌ها ارسال کند.

اگر به ایده و اجرای خود ایمان‌دارید آن را حتماً ارائه کنید و از آن با تمام وجود دفاع کنید تا نتیجه‌ای را که به دنبالش هستید را به دست آورید. آنگاه مخاطبانتان از شما سپاسگزار خواهند بود و چون همه از وجود دوست داریم که طرف مقابل ما سخنران موفقی باشد موفقیت شمارا باصداقت بیشتر می‌کند.

 

از اینکه نظر خودتونو بیان می کنید ممنونم.

موفق باش و راهی باش برای موفقیت دیگران (همراه موفق)

AhmadMoein

دوستون دارم

احمد معین  آذر ۱۳۹۵

اشتراک گذاری
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
فن بیان رایگان

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
small_c_popup.png

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام فرم را تکمیل کنید