بیش تر از 2 میلیون عیدی ما برای دوره جامع فن بیان

ساعت
دقیقه
ثانیه
تمدید تخفیف
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش فن بیان کودک و نوجوان

آموزش فن بیان کودک و نوجوان
فهرست مطالب صفحه

آموزش فن بیان کودک و نوجوان ایرانی

آموزش فن بیان کودک و نوجوان ایرانی و ارتباط با نوجوان

در اهمیت آموزش فن بیان کودک و نوجوان ، دغدغه ای که اکثر والدین دارند پرخاشگری و یا لجبازی و حرف گوش ندادن به والدین هست

این نکته را متذکر می شویم که مهمترین راه ، درک

نوجوان و کودک است که در سنین متفاوت رفتار متفاوتی را از خود نشان میدهد

با نوجوان خود ارتباط بگیرید و به آموزش فن بیان کودک و نوجوان خود اهمیت دهید

نوجوانی اغلب به دوره ای بین کودکی و بزرگسالی اطلاق می شود تقریبا سنین بین 11 تا 17 سالگی ، که باید آن را مرحله ای بسیار مهم از زندگی تلقی کرد.

در این دوره مهم در زندگی رفتار فرد ناگهان تغییر می کند و تغییراتی نیز در فیزیک و اندام نوجوان ایجاد می شود .

از ویژگی های دوره نوجوانی خودمحوری است.

خودمحوری به این معناست که نوجوان خود را موجودی خاص می پندارد. او خود را فردی استثنایی می داند، به همین دلیل خطرپذیری وی افزایش می یابد.

 

آموزش فن بیان کودک و نوجوان
آموزش فن بیان کودک و نوجوان

 

او ممکن است نتواند نه بگوید همین طرز فکر باعث می شود بیشتر در معرض خطراتی مانند اعتیاد ومراوده با دوستان ناباب قرار بگیرد که مهارت نه گفتن یکی از مهمترین سرفصل ها در آموزش فن بیان کودک و نوجوان می باشد

شاید پدر و مادرها فکر کنند سر وکله زدن با نوجوانان صبر ایوب می خواهد، این حرف خیلی هم بی ربط نیست اما صبر و شکیبایی در این دوران و سرمایه گذاری مفید روی نوجوانان، ارزش یک عمر راحتی را دارد.

از اهمیت آموزش فن بیان کودک و نوجوان برای فرزند نازنین یک پدر و مادر ، چه چیز می تواند با ارزش تر از تربیت فرزندی سالم و صالح و با اعتماد به نفس بالا باشد

 

 

 

این مقاله را بخوانید فن بیان کودکان

 

که بتواند به درستی درخواست خود را بیان کند، از نه گفتن نترسد، و خجالت و کم رویی یا کم حرفی باعث نشود که موقعیت هاو شرایط خوب را از دست ندهد

و اگر ایده ای در سر دارد به درستی آن را بیان کند و با  آموزش فن بیان کودک و نوجوان فرد موفق و تاثیرگزاری در جامعه باشد.

در دوران نوجوانی احساسات و افکار نوجوانان تغییر می کند و به همین دلیل نقش والدین پررنگ تر از قبل می شود پس اعتماد خود را در نظر کودک و نوجوان خود معتبرتر کنید

پدر و مادر باید با روشی صحیح و مناسب سعی کنند اعتماد به نفس نوجوان را افزایش داده و از او مراقبت کنند.

در این دوران مهم است که پدر و مادر رابطه ای قوی و محکم با نوجوان خود داشته باشند.

پس سعی کنید وقتی او از مدرسه و دوستانش تعریف می کند یا از آن ها شکایتی دارد یا حتی وقتی می خواهد از معلمش گله کند باید به حرف های او با دقت گوش کنید.

وقتی نوجوان می خواهد تجربه ای جدید به دست بیاورد، نباید او را از این کار منصرف کنید. بلکه بهترین کار این است که درباره اتفاقاتی که در جریان است با او صحبت کنید.

و به او یادآوری کنید مسئولیت تمام کارهایش را خودش باید بپذیرد. البته شما هم باید باید همیشه در کنار او حضور داشته باشید و در موقع نیاز به نوجوان تان کمک کنید.

و حواس تان باشد در هر حال با همسرتان هماهنگ باشید.

پدر و مادر هیچ وقت نباید نظریه هایی متفاوت و حتی گاه متضاد داشته باشند، زیرا با این کارنوجوان سردرگم می شود و دیگر از آن ها راهنمایی نمی خواهد.

پدر و مادر باید آگاه باشند که دوره نوجوانی به نوعی دوره توهمات است. نوجوان خود را بسیار دانا می پندارد. مسائل اطراف به شدت روی نوجوان تاثیر می گذارد.

و هر موضوعی هر چند کوچک و بی اهمیت، می تواند خیلی سریع وشدید وی را عصبانی می کند از همین رو مدیریت خشم را در سر فصل های آموزش فن بیان کودک و نوجوان میتوان پیدا کرد

در این دوره توجه نوجوان به خودش نیز جلب می شود. به ظاهر خود بیشتر توجه می کند و دوست دارد مورد توجه و تحسین دیگران قرار بگیرد.

و برای گذر زمان بیشتر ترجیح می دهد در کنار همسالان خود باشد و دوره آموزش فن بیان کودک و نوجوان بر همین اساس طراحی شده است تا مورد توجه و تحسین دیگران قرار بگیرد و پیشرفت کند.

در دوره آموزش فن بیان کودک و نوجوان آموزش ها بر اساس سبک نوین آموزشی طراحی شده است و آموزش فن بیان کودک و نوجوان با بازی همراه است یعنی تمام آموزش ها به صورت بازی های مفهومی شکل می گیرد

گاهی، والدین از نوع رفتار نوجوان خود آزرده می شوند و احساس می کنند نوجوان آن ها را پس می زند و برای آن ها ارزشی قائل نیستند ،

در حالی که نوجوان درهر حالی به والدین خود نیاز دارد و والدین باید سعی کنند آرامش خود را حفظ کنند و نوجوان خود را تنها نگذارند و در کنارش باشند.

تا به مرور ، احساس گارد گرفتن و حالت تدافعی خود را کنار می گذارد و یاد می گیرد به والدین خود اعتماد کند.

 

این مقاله را بخوانید فن بیان کودک و نوجوان

 

حل مشکلات نوجوان

دوران نوجوانی دوران هجوم ناگهانی تغییرات است ، والدین باید بسیار دقیق عمل کنند و توجه داشته باشند که مسائل نوجوان ، مسئله ریاضی نیست که فرمول معینی برای حل آن وجود داشته باشد.

یک شیوه بسیار کاربردی در تربیت نوجوان شیوه نادیده گرفتن است.

سعی کنید بسیاری از رفتارهای نوجوان را نادیده بگیرید، زیرا بازخواست دایم نوجوان ، وی را عصبی و پرخاشگر می کند.

در دوره آموزش فن بیان کودک و نوجوان یکسری رفتارها از خود نشان می دهند که ما کاملا با بی توجهی می بینیم که به مرور بر طرف می شود

به یاد داشته باشید در ارتباط با نوجوان خود، مطلقا خشونت به خرج ندهید زیرا باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در وی می شود و واکنش های تند و عصبی نوجوان را در پی داشته باشد.

پس با توج به نکته بالا یکی از لزومات اثر بخشی دوره آموزش فن بیان کودک و نوجوان همراهی والدین میباشد

 

برای نوجوان خود وقت کافی بگذارید

پیرامون موضوعات مختلف با او صحبت کنید و با دقت به سخنانش گوش دهید.

به این طریق هم روابط دوستانه بین خود را حفظ کنید و هم آگاهی های لازم را در اختیارش قرار می دهید. ضمن این که حس اعتماد او را نیز جلب می کنید.

محیط خانه را امن و آرام کنید و از دعواهای خانوادگی بپرهیزید. نوجوان که در درون خود درگیر انبوهی از تغییرات و مشکلات است به خانواده ای مستحکم، پایدار و امن نیاز دارد تا در این بحران ها به آن تکیه کند.

هرگز نوجوان خود را با دیگران مقایسه نکنید و ضعف هایش را به رخش نکشید. بلکه بیشتر با تکیه بر نقاط قوت نوجوان سعی کنید نقطه ضعف هایش را حل کنید.

آموزش فن بیان کودک و نوجوان روی نقاط قوت کار میکند و نقاط قابل رشد را افزایش میدهد تا اعتماد به نفسش بیشتر از قبل شود که البته نیاز به زمان هست و ممکن هست در دوره آموزش فن بیان کودک و نوجوان این اتفاق نیفتد ولی در آینده ایجاد می شود

در مسائل روزمره و جاری زندگی با نوجوانان خود مشورت کنید و به آن ها میدان عمل دهید.

در این دوره نوجوانی مشکلات زیادی برای نوجوان پیش می آید که اگر به آن ها به موقع توجه نکنیم ناراحتی و دردسرهای بسیاری هم برای آنان و هم برای دیگران به وجود می آید.

 

پیشنهاد ویژه برای فرزند عزیز شما

 

برای پیشگیری از مشکلات و دردسرهای ناشی از خلافکاری های نوجوانان بهتر است ضمن شناخت علت آن ها به توصیه های زیر توجه کنیم:

1)      برای اوقات بیکاری فرزندان خود برنامه ریزی کنید.

نوجوان سرشار از نیرو و توان است و به حرکت و فعالیت نیاز دارد و نمی تواند بیکار بماند. به علایق نوجوان خود توجه کنید و برای آن برنامه ریزی کنید که در اوقات بیکاری نوجوان دچار سردگمی نود.

2)      خصوصیات دوران نوجوانی را بشناسیم .

برای این که بتوانیم به فرزند خود در گذر از دوران دشوار نوجوانی کمک کنیم، باید خود ما از این دوره شناخت داشته باشیم.

3)      به نوجوان اطلاعات مناسب و کافی این دوره را بدهیم.

نوجوان باید از تغییرات جسمی و عاطفی خود اطلاعات کافی و به موقع داشته باشد، در غیر این صورت دچار اضطراب و نگرانی می شود و یا این اطلاعات را از کسانی که برای این کار مناسب نیستند به شکل نادرست و گمراه کننده به دست می آورد.

4)      دوستان نوجوان خود را بشناسید.

نوجوانان در این دوران بیشتر از دوستان خود تقلید می کنند.

5)      محیط خانه را برای نوجوان امن و راحت کنید.

خانواده نقش مهمی در تربیت کودکان دارد و برای نوجوان تکیه گاهی است که می تواند به کمک آن مشکلات خود را حل کند.

اختلافات پدر و مادر و برخورد های نا مناسب آن ها با یکدیگر و با فرزندان، محیط خانه را ناآرام و و ناسالم می کند.

نوجوانی که در چنین محیطی زندگی می کند به ناچار تکیه گاه خود را در خارج از خانه جست و جو می کند وممکن است با خطرات و انحرافات زیادی روبه رو شود.

6)       والدین می توانند با رفتار مناسب سلامت روانی نوجوان را تامین کنند.

هیچ چیز به اندازه رفتار خوب والدین با نوجوان در رشد و سلامت روانی نوجوان موثر نیست.

اگر ما به شخصیت نوجوان احترام بگذاریم، با او با خشونت رفتار نکنیم، با او مهربان و صمیمی باشیم، به او اعتماد کنیم و بگذاریم به ما اعتماد داشته باشد می توانیم مطمئن باشیم که ریشه های انحراف و خلافکاری را در نوجوان خود از بین برده ایم.

7)      والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که بین آزادی نوجوان و مراقبت از او تعادل ایجاد کنند.

نوجوان بزرگ شده است و به آزادی نیاز دارد. اما چون آسیب پذیر است و در بسیاری موارد به جای عقل و منطق از احساسات خود پیروی می کند، به مراقبت هم نیاز دارد.

اگر والدین بتوانند در دادن آزادی به نوجوان و مراقبت از نوجوان زیاده روی نکنند و اندازه نگه دارند.

به هر دو نیاز او جواب مثبت داده اند واز خطراتی که آزادی زیاد یا مراقبت شدید ایجاد می کنند، پیشگیری کرده اند. به خاطر داشته باشید که زندگی سالم در گرو نوجوانی سالم است.

پیشنهاد ویژه برای فرزند عزیز شما

 

چرا نوجوانان با والدین خود دعوا می کنند؟

وقتی بچه ها کوچک هستند، لباس هایی که می پوشند، غذاهایی که می خورند، کجا بروند و با چه کسی بروند، کی بخوابندو…

نمونه ای از صدها چیزی هستند که تحت کنترل و اختیار والدین قرار دارد.

در دوران کودکی تصمیم گیرنده والدین هستند، البته این کار لازم است چون بچه ها به چنین حمایت و کمکی نیاز دارند، اما بالاخره بچه ها بزرگ می شوند و به نوجوانی می رسند و بخشی از نوجوان بودن ساختن هویت است، هویتی که جدا از والدین باشد.

نوجوانان در این دوران می خواهد افکار، نظرات و ارزش های خودشان را برای زندگی داشته باشند.

و البته همین چیزهاست که نوجوان را برای بزرگسالی آماده می کند.

اما والدین با تغییر ناگهانی فرزند خود مواجه می شوند و این که فرزند آنها به یک فرد جدید تبدیل شده است که پدر و مادر به این شخصیت جدید فرزندشان عادت ندارند و درک این مسئله برایشان دشوار است.

آن ها فرزند خود را همان کودکی می خواهند که خودشان برایش تصمیم می گرفتند، و این موضوع موجب بروز اختلافات و دعواهای زیاد بین نوجوان و والدین می شود.

نوجوان در این دوران دوست دارد دیوار اتاقش را پر از پوسترهای مختلف کند ولی والدین همان کاغذ دیواری قدیمی را ترجیح می دهند،

نوجوان دوست دارد با دوستانش به گردش و تفریح و خرید برود ولی والدین ترجیح می دهند بچه هایشان با خودشان بیرون بروند و همیشه نگران آن ها هستند.

تضادهایی مثل نمونه های بالا بین والدین و نوجوانان بسیار شایع است.

نوجوانان عصبی می شوند چون فکر می کنند والدینشان به آن ها و نظراتشان احترام نمی گذارند و والدین هم به این دلیل عصبانی می شوند که عادت ندارند که نتوانند فرزندشان را کنترل کنند.

والدین باید درک کنند که فرزندشان دیگر حق تصمیم گیری و اعمال نظرات خود را دارد و حرف زدن و اجازه ابراز نظر به نوجوان کمک می کند که والدین و نوجوان زودتر به مصالحه برسند.

همیشه به خاطر داشته باشید که خود شما هم روزی نوجوان بوده اید ،

پس درک احساسات یک نوجوان کار سختی نیست.

تعامل با نوجوان

انتظارات خود را تغییر دهید

مغز بچه های ما در سن نوجوانی در مرحله حیاتی رشد قرار دارد و آن ها برای عبور از این مرحله مهم زندگی به کمک ما نیاز دارند.

به جای این که از آن ها توقع داشته باشیم مانند یک بزرگسال رفتار و فکر کنند ، انتظار کمی خارج از کنترل بودن ، از آنان داشته باشیم .

از بدگمانی نسبت به نوجوانان دست بردارید.

در دوران نوجوانی ، ترس به شکل یک همراه ثابت با نوجوانان سروکار دارد. ترس از بچه های دیگر، ترس از طرد شدن توسط دوستان، ترس از معلم هایشان، ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن یا دست انداخته شدن…

آن ها نمی خواهند والدینشان نیز به این موارد اضافه شوند.

وقتی نوجوان به خانه می آید، باید خانه برای نجات از این ترس ها ، پناه گاه باشد. جایی که در آن احساس امنیت و حمایت کند. جایی که در آن عشق و احساس مورد قبول بودن را بیابند.

وقتی نوجوان به خانه وارد می شود ، به جای اینکه با چشمان نگران و کنجکاو و سوالات بسیار که کجا بودی و کجا می خواهی بروی ، او را گیج کنید، با چهره ای که از دیدن او با خوشحالی باز شده از او استقبال کنید.

عشق و علاقه و پذیرش بدون قید و شرط ، بزرگترین چیزی است که می توانید به نوجوان خود هدیه دهید.

این کار نه تنها باعث می شود که اعتماد به نفس نوجوان بالا برود بلکه رابطه شما با نوجوان در یک مسیر مثبت قرار می گیرد.

هر چه بیشتر والدین با نوجوان خود رابطه دوستی برقرار کنند و به حرف های نوجوان خود گوش دهند و با او همدلی کنند نوجوان بیشتر با خانواده خود در ارتباط است و مسائل و مشکلاتش را بدون استرس با خانواده خود مطرح می کند 

آموزش فن بیان کودک و نوجوان مهارت ها را به کودک و نوجوان آموزش می دهد و معجزه نمی کند بلکه معجزه دوره آموزش فن بیان کودک و نوجوان زمانی اتفاق می افتد که به او اعتماد کنید و خانه را برایش امن سازید

چون دغدغه ای که در دوره آموزش فن بیان کودک و نوجوان از آنها می پرسیم اکثرا یک چیز را بیان میکنند

پدر و مادر من را درک نمی کنند

پس با رعایت نکات بالا کودک و نوجوان خود را درک کنید و با آنها همراه شوید نه در دو مسیر متفاوت و به آنها با آموزش های صحیح توانمندی هایشان را شکوفا کنیم

 

پیشنهاد ویژه برای فرزند عزیز شما

آموزش فن بیان کودک و نوجوان حامی اعتماد به نفس و عزت نفس کودک و نوجوان شماست

با همراه باشید

با بیان خوش، جاودان و ثروت آفرین باشید

اشتراک گذاری
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
فن بیان رایگان

کجا میری نمیخوای دوره فن بیان مقدماتی با

100%تخفیف

شرکت کنی ؟

فن بیان رایگان
small_c_popup.png

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام فرم را تکمیل کنید